Игрите са любимо средство за демонстрация на възможностите на новите смартфони. Красиви, динамични и все повече изискващи от хардуера на устройството. Едно заглавие, разработено основно в България намери място в презентацията на iPhone 13 на Apple. Целта му – да покаже производителните лимити на новия чипсет A15 Bionic. Името му – Heroes of the Dark.
Зад него стои до голяма степен българския екип на Gameloft Sofia. Почти цялата разработка, художествена, техническа и гейм част, са направени в местното студио. Изнесени са най-вече аудио компонентите – озвучаване и музика. Heroes of the Dark е налична за iOS и Android, като се появи официално на пазара месец след премиерата на iPhone 13.
В играта вампири, върколаци, хора и всякакви приказни същества се обединяват в името на собственото си оцеляване. Като се изправят срещу много по-силния враг в лицето на Висшия съвет на вампирския император Албус, които ги заплашват с пълно унищожение. Добре дошли в приказния свят на Тенебрис.
Heroes of the Dark е масивна онлайн мулитплейър стратегия с много засилени ролеви елементи, познати ни от RPG заглавията. Големите армии са заменени с различни герои от хора, през вампири до върколаци, които се развиват постепенно в хода на играта.
Новите предизвикателства
Разработването на Heroes of the Dark е доста рисково начинание за Gameloft Sofia. Българското студио прави няколко смели крачки – едната е в изграждането на нов свят от нулата, без да разчита на популярен франчайз. Втората е в използването на хибриден модел между стратегия и ролева игра. Последният е, че в средата на работата по заглавието се взима решение за смяна на художествения стил – от чисто анимационен към малко по-сериозен и мрачен. Което да пасне по-добре на атмосферата на играта.
Те дават своите резултати. Идеята и естетиката на Heroes of the Dark ѝ помагат да се различава от повечето заглавия в момента на пазара за мобилни игри. Рядко големите гейм разработчици предприемат рискови ходове, особено няколко, което показва доверието на френския гигант към софийския екип.
Gameloft Sofia има богат опит в създаването на мобилни стратегии, като вече има зад гърба си три успешни заглавия – March of Empires, World at Arms и War Planet Online. Вкарването на ролевия елемент се оказва ключово за успеха на Heroes of the Dark, но и предизвикателно, защото е по-непозната територия на студиото. Това носи своите позитиви, като сега, българският екип разширява компетенциите си в създаването на хибридни игри.
Продължаване на живота
За много геймъри, пускането на едно заглавие на пазара е краят в неговия цикъл по разработка. Реалността обаче е друга, тъй като след като вече е достъпно за масовата публика, създателите могат да видят как техните идеи ще се възприемат от играчите. Както и да добавят нови такива и съдържание в бъдеще. Ако разработването на един гейм продукт изисква около 2-3 години, поддръжката му може да трае в пъти повече.
Затова в Gameloft Sofia тепърва ще запретват ръкави по поддържането на Heroes of the Dark. Създаване на ново съдържание, оптимизиране и балансиране на играта – всичко това ще изисква екип, по размери съпоставим с този, който я е създал.
Засега отзивите от българското студио към Heroes of the Dark са положителни. Има добър интерес към играта, тя е стабилна на техническо ниво, без големи проблеми за момента. Което дава на разработчиците глътка въздух и да се концентрират върху новите функционалности, които са планирани за нея.